Markeringen var veldig synlig og ble noe mange snakket om under åpningen av messen Nor-Shipping. Oppmerksomheten som en oppnådde svarte til forventningene og vel så det.

-Sjøfartsdirektoratet har aldri før vært så synlige på åpningsdagen av Nor-Shipping, sier kommunikasjonsdirektør Eilif Fjon.

Foruten stand i inngangspartiet, hvor bunad og flagg var synlige, har også direktoratet en egen stand inne på Norske pavilljongen samt på arrangementet Talent Ocean Camp på Rådhusplassen i Oslo.

-Vi har hatt mye besøk på våre stands og har fått stor oppmerksomhet rundt markedsføringen av de norske skipsregistrene, sier Fjon.

Årets store satsing på Nor-Shipping henger blant annet sammen med regjeringens maritime strategi, der det heter at Sjøfartsdirektoratet skal bidra til å markedsføre Norge som en attraktiv flaggstat. Direktoratet er å treffe hele uken på Nor-Shipping på stand C01-22A (C-hallen)